Ja, nå snør det ikke her da, men det regner. Det har regnet to dager i strekk. Det regner aldri to dager i strekk i Melbourne. Noe må være veldig galt.
Uansett... Den fine plakaten er laget av Peter Fuss en kunstner fra Polen. Han setter opp plakatene sine ulovlig på billboards rund omkring. Jeg liker det. Jeg liker at folk setter spørsmålstegn ved ting, politikk, kunst, religion, livet. Se mer på hjemmesiden hans da vel.
Har så mye å gjøre, så har egentlig ikke tid til å blogge, men dette var så fantastisk at jeg måtte. Jeg driver og designer skilt, men har egentlig ikke peiling på hva jeg driver med... under researchen min (som jeg fortsatt holder på med, selvom det bare er to dager til oppgaven skal leveres...), kom jeg over dette skiltet. Hvis jeg hadde kommet på en idé som denne, hadde jeg vært lykkelig. Eller ja, ganske glad i hvert fall. Take a Break kampanjen er utviklet av CHE, Melbourne. Viktig budskap da. Vil ikke at noen skal få hudkreft. Så tenk på det nå som det begynner å bli sommer der hjemme i Norge. Ikke noe farlig for meg da. Jeg befinner meg jo tross alt innendørs, jobbende med skolearbeid hver dag. Jeej, ingen kreft! Men nå, tilbake til arbeidet.
Den australske avisen The Age har i det siste hatt ganske morsomme reklamer rund omkring i Melbourne. Her om dagen gikk jeg plutselig forbi denne på Melbourne Central. det står http://www.theage.com.au/fashion. Liker det.
Hin dagen (som det så populært blir kalt her...) gikk jeg rett på en haug med folk som stod å så opp mot himmelen. Hva er det nå da? Tenkte jeg. Det var en reklame. En reklame for Future Music Festival. Som ble laget av et fly! Eller en mann/dame inni et fly da. Gøy! Skulle bare ikke blåst så mye. Jeg har lyst til å gå på festival, og drikke øl, og høre på musikk og bare ha det fint. Men det koster penger og det har jeg ingen av:( Så jeg får bare sitte her å se på den morsomme hjemmesiden og høre på musikk, og drikke eh... vann... jaja, jeg skal ikke klage. Jeg er jo på andre siden av jorda!
Ferdig med eksamen, sagt opp jobben, kjøpt flybillett, reiser til Melbourne om 17 dager, avskjedsfest imorgen. Håper det blir good sommerstemning! Sånn som STUDiO-plakatene våre:)
Endelig har vi kommet litt igang med Studio-logoen! Studiomenneskene ville at den skulle ha litt sånn 70-talls-gå-barbeint-i-gresset-stemning, så dette har vi kommet fram til så langt. Får se hva de sier på møtet imorgen da.
Også en annonse for Universitas igjen:)
Denne fine fonten er laget av Rashid Akrim. Trykk her for å laste den ned gratis!
Min aller første annonse på internett, nordisk uke på studentersamfundet. Hehehe, jeg må alltid le når jeg plutselig ser ting jeg har laget, det er så rart! Var også en lignende annonse i aftenposten aften på mandag tror jeg, men glemte å se etter... Så sånn ut hvertfall:
Hihihi, annonser for dns til Universitas og Aftenposten Aften.
Må si jeg har blitt litt påvirket. Skulle ønske jeg var like cool som Huggy Bear! Han er min helt!