Viser innlegg med etiketten film. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten film. Vis alle innlegg

søndag 3. oktober 2010

ScanArt



Det er ScanArt utstilling i Melbourne nå. På 1000 £ Bend. En utstilling for Skandinaviske kunstnere i Australia, New Zealand og Singapore. Jeg vet jeg skryter veldig mye av at jeg har så flinke venner, men det er bare det at jeg har jo det! Av 18 utstillere på ScanArt er jeg stolt av å si at jeg kjenner 6. De 6 beste:)

Her er noen bilder fra launchen på fredag.


Vikingen var der.


De viste filmer i taket. Joruns MadeUpfilm.


Og på storskjerm i "kinosalen". Oles War Inc.


Kunstneren selv diskuterer film.


Daniels sex, death, rock&roll. Her med modellen ved siden av. Er det norsk mat du har fått tak i der?


Jorun klarte å snike inn luene sine her også.


Fine Silje med sitt bilde av Melbourne.


Kim sitt sinnsyke maleri fikk mye oppmerksomhet.


Jeg, som mange andre tydeligvis, er helt betatt av det bildet.



Han har lurt inn mange små og store fine detaljer i bilde sitt. Så folk blir jo stående å lete. Lur du Kim.


Dette er jo selvfølgelig min favorittdetalj. Kim<3


Og ellers var det god stemning og mange lamper.






Klikk, klikk for mer awesomeness!

-
-
-
-
-

torsdag 26. august 2010

Alfredo Alfredo!

Jobber med profil for et italiensk museum i Melbourne (eller, er i hvert fall meningen at jeg skal jobbe med det...) Så da er det såklart relevant research og se på italienske filmer. I forrige uke så vi The Italian Job. Ja, den var kanskje litt på kanten av relevant reseach, men det var den gamle fra 1969 da i hvert fall. Idag så vi Cinema Paradiso. Nydelig vakker. Fine farger. Fin musikk. Italiensk. Inspirasjon.





torsdag 3. juni 2010

Happily ever after?

Det har gått mye i Disneyfilmer her hos oss i det siste. Mine favoritter er Skjønnheten og udyret, Løvenes konge, Den lille havfruen, Peter Pan og Alice i eventyrland. Historiene er litt magiske på en måte, og jeg føler meg litt som et barn igjen når jeg ser dem. Det blir jeg glad av. Også er de koselige og fine. Akkurat som disse bildene.....





Nei... Dette ødelegger litt mitt naive barneperspektiv på Disneyprinsessene, men jeg liker det allikevel. Dina Goldstein har laget et mer realistisk "ever after" for mine kjære prinsesser, hva som hadde skjedd hvis de hadde levd i vår verden idag. Men det gjør de jo heldigvis ikke da:)

Se mer på hjemmesiden her. Liker introen.

torsdag 4. mars 2010

Oh, you can’t help that, we’re all mad here















I can't explain myself, I'm afraid, Sir, because I'm not myself you see.

Gjett hva jeg skal idag! Gleder meg såå!


Foto: Jessica Ortwerth, thelovelybones, diary.ru, bohemea, alchemists, 3.bp.blogspot.com

søndag 10. januar 2010

why do i have to be mr. Pink?











Finfine film(og serie)postere laget av Ibraheem Youssef, en designer/art director fra Toronto.
Jeg liker spesielt godt Reservoir Dogs-posteren. nydelig morsom.

www.ibraheemyoussef.com

torsdag 24. desember 2009

God Jul





Å, Askepott, eller Popelku da som hun heter på originalspråket (Hihi). Det er jente med stil! Sjekk tightsen <3

God Jul!

onsdag 16. desember 2009

Timber!!

Holly Golightly, så morsom, så fin, alltid. Bare se på den fine sovemasken:) Sånn ønsker jeg meg til jul. For du får faktisk kjøpt den på fredflare.com! Siden jeg skal ut å fly, mye, snart igjen (Øyhopping i Thailand før Melbourne, ååja!) hadde den vært perfekt. Haha, jeg ler høyt for meg selv. Lurer på om man kan få tak i de duskene til å ha i ørene også noe sted.











Bilder fra fredflare.com

mandag 9. november 2009

Mat

Mat er veldig fascinerende! El Chantry og Edward Raison fra Australia og Tim Dunham fra Canada har kommet til Oslo for å lage en kokebok. Kokeboken heter Starving Artist, og alle opprskriftene er det norske band og artister som har kommet med. De har også fått noen litt kjente og noen ikke så kjente norske kunstnere og illustratører med på å lage boken vakker og fin. Den kommer i salg 18 november, og er et hett julegavetips! I hvertfall hvis du er som meg og elsker både musikk, kunst og mat:) Se her -> starvingartistkokebok.blogspot.com

På flyet hjem fra Melbourne så jeg denne filmen:

Helt fantastisk! Se den! Fikk såå lyst til å lage masse fin mat!






































Jeg var hos mamma igår og fikk masse epler fra bestefar sin hage, så da får jeg vel lage eplekake da, det er jo høst:) Bare litt kjedelig at jeg ikke kan spise epler, mel eller noe særlig sukker da...

Foto: likeneelyohara, hopscotchgirl, breeleed, ??

tirsdag 11. august 2009

What am I working on?


Jeg har sett på skrekkfilm. Alene. Jeg hater skrekkfilmer.

I illustrasjonsklassen skal vi lage en poster for en horrorfilm, A0-format, ganske gøy egentlig. Men da er det jeg kanskje en fordel og ha sett filmen man skal lage poster til da...
Egentlig ville jeg lage poster til Return of the Fly, fra 50-tallet, fordi den har så fantastisk cover:)






Men den filmen er visst umulig å oppdrive her:( Så da måtte det bli remaken av The Fly fra 80-tallet istedenfor.
Den er ekkel!








Andre fantastiske horrorpostere: